reklama

Praha - mesto, ktoré ma učarovalo

Keď som bol malý chlapec, mal som tú česť navštíviť toto vtedy „naše“ hlavné mesto. Bolo to niekedy na konci socializmu. Veľa si už z tohto obdobia nepamätám, a preto som sa veľmi potešil , keď som sa z mojimi dvoma kamarátmi dohodol, že ciel našej tohtoročnej dovolenky bude stovežatá Praha.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Pražskú kultúru nám v úvode hneď sprostredkoval vodič autobusu (určite volič komunistickej strany – tak volám všetkých, ktorí sa ešte nezobudili z čias hlbokého socializmu a slová ako prívetivosť, starostlivosť a náš zákazník, náš pán mu zjavne nič nehovoria..). Za tých vyše 4 hodín cesty sme mohli počuť rýdzu češtinu a najčastejšie používané slovo bolo „ty vole“. Hneď ako sme vstupovali do Prahy som si pomyslel, tak toto je trošku väčšie mesto ako Bratislava! Len pražská časť Staré mesto je skoro taká veľká ako polovica Bratislavy. Hneď ako sme si kúpili lístky do mestskej dopravy(na tri dni stoja 220, čo si myslím, že sa celkom oplatí) išli sme sa ubytovať na vysokoškolské internáty. Trošku sme zažili šok, keď sme vyčerpaní s cesty sa dozvedeli, že sa môžeme ubytovať až po 13:00. A tak nám neostávalo nič iné ako sa vrátiť späť. A keďže sme nechceli strácať čas rozhodli sme sa zájisť na Hradčany. Tam sme si dali „kompletku“ t.j. navštívili sme všetky možné výstavy a expozície, ktoré tu boli. Pripadal som si ako v nejakom západoeurópskom meste, lebo všade kde som sa obzrel, tak som videl pestrú zmes ľudí z rôznych krajín(hlavne Japoncov), sprievodcovia sa nám ináč neprihovárali ako po anglicky, tak som im musel vysvetľovať svojou ľubozvučnou slovenčinou, že my sme vaši „východní bratia“. Po výstupe na vežu v chráme sv.Víta sme toho už mali naozaj dosť, i keď pohľad na celé mesto rozhodne stál za to. Večer sme si urobili prechádzku po Václavskom námestí a priľahlých krčmičkách. Všade naokolo sa to hemžilo zahraničnými turistami, predovšetkým mladými Angličanmi, ktorí sa zjavne do Prahy prišli odviazať. Praha na mňa zanechala hlboký dojem svojimi pamiatkami, kultúrou, všestrannými možnosťami vyžitia sa a človek si tú určite príde na svoje. Úplnou samozrejmosťou je, na rozdiel od Bratislavy, nepretržite fungujúca mestská doprava , takže človek sa aj v neskorú nočnú hodinu môže dostať prakticky kamkoľvek. Ak ste v Prahe ešte neboli, resp. boli kedysi dávno, rozhodne by ste si ju nemali nechať újsť.

Rafael Ambros

Rafael Ambros

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Rafael Ambros, mám 27 rokov, momentálne pol roka žíjuci v našom hlavno meste. Verím, že budem svojimi článkami obohacovať ľudí okolo seba a tak vnašať optimizmus a radosť do života. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu